Jóga otthon

Az idegrendszer kezelése jógával, fél gerinccsavaró – Ardha Matsyendrasana

ardha-matsyendrasana1 Ez egy függőleges csavarás. A gerincünk hajlékonnyá válik. Jól masszírozza a hát izmait. Enyhíti az idegi problémákat, az idegrendszert mechanikusan így lehet a legjobban kezelni. A vastag belet, belső szerveket is jól megmasszírozza. A hasüregi szervek masszázsával segít kiüríteni az emésztés során keletkező mérgeket. Így végezd: Savasana-ból felülünk. Hát egyenes, lábak zárva. Mindig jobb lábbal… Tovább »

Ágyéki és hátcsigolyák edzése jógával – dzsánu shírsasana

fej a térdhez dzsánu shírsasana A Dzsánu Sírsászana harmonizálja a medence szerveinek működését. Átmasszírozza a belső szerveket (máj, gyomor, lép, hasnyálmirigy). Mint minden előrehajító jógapóz, a hasi zsírpárnák eltüntetésére is kiváló. Nyújtja a test hátsó vonalát, hátat, deréktáji területet, combhajlító izmokat. Nyugtatólag hat az elmére, idegrendszerre. Fontos, hogy egyenes háttal, aktív nyújtózással, megtartott gerinccel hajolunk előre és soha nem egyfajta… Tovább »

Ha kevés időm van jógázni – egy kis gerincnyújtás és hasizomerősítés II.

gerinc nyújtás Folytassuk a gerincjógát és a hasizom erősítést: Végezzük el az előző bejegyzés gyakorlatait. Majd folytassuk a plank egy nehezítettebb változatával, felváltva emeljük a lábunkat. 10x Majd nyújtsuk a gerincünket, karunkkal előre lábunkkal hátra felé nyújtózunk. Ezután megpihenünk nyújtott babapózba. Következik a fél gerinc csavaró, függőleges irányba csavarjuk meg a gerincünket, elvégezzük jobbra is és balra… Tovább »

Ha kevés időm van jógázni – egy kis nyújtás és hasizomerősítés

cica, lefele néző kutya, plank Egy kis nyújtás és hasizom erősítés * cica póz: domborítunk (kilégzés) – homorítunk (belégzés), nyújtunk és lazítsunk. * lefele néző kutyapóz: a fejet a vállak-karok között kell tartani, és a sarkat lefele kell tolni, mintha a földbe szeretnéd szúrni. Ezzel nyújtjuk a láb hátsó izmait, hátizmainkat. * Plank: a szó ‘deszkát’ jelent, arra utal, hogy… Tovább »

Melyek a főbb különbségek a jóga gyakorlatai és a nyugati hagyományos edzés között?

hagyományos edzés A joga gyakorlatok ellenzik az izmok erőteljes mozgatását, mivel ez fáradságot és izomlázat okoz (nagy mennyiségű tejsavat termel az izomrostokban, ez fáradsághoz, izomlázhoz vezet), s könnyen sérüléshez vezethet. A hagyományos testedzés célja az izmok fejlesztése, és hogy minél formásabb legyen. A jóga gyakorlatok célja a koncentráció A hagyományos testedzés az adrenalin-szintet növeli A jógában a… Tovább »

Makacs székrekedésre Háromszögállás – Trikonasana

háromszögállás - trikonasana.. Jótékony hatásai: Fizikai szinten: *Felfrissíti a gerinc idegeket és a hasi szerveket. *Növeli az emésztő traktus perisztaltikáját. *Serkenti a vastagbél működését, étvágygerjesztő, valamint segíti az emésztést. *A mellkas pihen, kitágul és megnyílik. *A máj masszázsban részesül, amely serkenti a kiválasztást. *A gerinc kétoldali nyomásban részesül, az izmok nyúlnak. Ez rugalmasan tartja a gerincet. *A háromszögállás… Tovább »

Különösen hasznos nők számára a Kobraállás – Bhujangasana

kobraállás - Bhujangasana A kobraállás jótékony hatásai: *Az asana különösen hasznos a nők számára. A méh és a petefészek rendellenességekre, nőgyógyászati panaszokra jó hatással van. *Javítja a görbe hátat, a hátfájdalmat, az izomfájdalmat. Hátrafelé hajlításban részesíti a gerincet. A gerinc hajlítása növeli a rugalmasságot, fiatalítja a gerinc idegeket és gazdag vérellátásban részesíti. *Megdolgozza, masszírozza és frissíti a hátizmokat,… Tovább »

Stressz kezelése relaxációval

savasana.. A stressz a civilizáció egyik legelterjedtebb betegsége. Egy nagyvárosban élő ember minden nap kerül stresszhelyzetbe, tömegközlekedésen, közlekedési dugókban, stb. A stressz lassan ható méreg, már akkor is jelen van a szervezetben, amikor még nem tudatosodott bennünk, és észrevétlenül szívja el az ember energiáit. Kb. öt perc intenzív negatív érzelem (düh, irigység, gyűlölködés) az ember egész… Tovább »

Idegi kimerültséget gyorsan mulasztja az ekeállás – Halasana

eke... Az ekeállás jótékony hatásai: *Megnyújtja a gerinc ágyéki és nyaki területeit, egészségesebbé és rugalmasabbá formálja ezt a részt. Nyújtó hatással van a láb izmaira is. A hát, a váll és a karok izmai erősödnek. *Feszültségek eltávoznak a nyaki területről. *A belső szervek masszázsban részesülnek. Emésztési rendellenességek, székrekedés megszűnik. A vese és a húgyhólyag erősödik. *Lassítja… Tovább »

Rossz testtartás korrigálására halállás – matsyasana

halállás.. A halállás a gyertyaállás ellenpóza. Eltávolítja a hát izmaiban felhalmozódott feszültségeket. Növeli a tüdők kapacitását. Kiváló módja a rossz testtartás korrigálásának. *A halállás megszünteti a merevséget a nyaki, a mellkasi és az ágyéki területen. *Korrigálja a görbe hátat. *A mellkas kitágul. Ez megnöveli a tüdő kapacitását, enyhíti az asztmát. *Az összes csakra nyitva. *A halállás… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!